Menu Zamknij

wyspA Wolin

wyspa w pn-zach krańcu polski

Woliński Park Narodowy, znikający kościół nad brzegiem morza to miejsca, które kojarzą się dla mnie ze szkołą podstawową i lekcjami geografii.

Wyspa od dawna przyciągała nas jak magnes, ciekawość przezwyciężyła odległość, wyruszyliśmy w drogę aby przekonać się na własne oczy jak tam jest naprawdę.

Wjazd na wyspę Wolin

Dojeżdżając trafiliśmy akurat na podniesiony most zwodzony na rzece Dziwna. Około 10 minut czekania przy piekącym słońcu na koniec wielogodzinnej podróży z Borów Tucholskich nie do końca było tym, co kozły (sic!) lubią najbardziej… po prostu nie mogliśmy się doczekać końca podróży.

Po chwili postoju wjechaliśmy na upragnioną wyspę, do Międzywodzia pozostało już zaledwie kilka kilometrów.

nocleg jak za dzieciństwa

Od kilku lat z dzieciakami jeździmy pod namioty. To niesamowita sprawa, kto nie próbował jeszcze bezpośredniego kontaktu z naturą to polecamy to niezwłocznie nadrobić. Cieszy wzrastające zainteresowanie takim sposobem wypoczynku, uwaga, Porschaki też jeżdżą pod namioty!

W Międzywodziu miejsc do rozbicia jest dużo. Te bliżej morza okazały się wypełnione po brzegi, te bliżej Zalewu Kamieńskiego na tyle różnorodne i obszerne, że udało się wybrać pasujące nam miejsce – spokojne, z niewielką ilością ludzi na kempingu łączącym nowoczesne domki wraz z reliktami PRL-u.

Wydawałoby się, że takie miejsca przeszły już do historii – stylowe zasłonki, różnego rodzaju płytki polepione w jedną całość… tu i teraz, w 2019 roku nadal mogliśmy dzieciakom pokazać, jak to za naszej młodości wyglądało… no może z małą różnicą – ściany w świetlicy nie wypełniał wtedy wielki telewizor…

OKOLICA

Staramy się wybierać miejsca, w których oprócz spokojnego odpoczynku będziemy mogli skorzystać z atrakcji, dowiedzieć się czegoś o kulturze danego regionu, zwiedzić ciekawe miejsca.

Na pierwsza wycieczkę wybraliśmy kierunek zachodni – zaplanowaliśmy dotarcie do Świnoujścia. Pierwszy przejazd drogą przez Woliński Park Narodowy zachwycił niesamowitymi lasami bukowymi i pofałdowaną powierzchnią. Widok z klifu punktu widokowego  Gosań zostawiliśmy sobie na drogę powrotną.

cdn…

Wolin

przybrzeżna wyspa należąca do Polski, stanowiąca południowy brzeg Zatoki Pomorskiej. Od stałego lądu oddzielona jest cieśniną Dziwną i Zalewem Szczecińskim, a od wyspy Uznam – cieśniną Świną.

Międzywodzie

wieś w północnej Polsce, położona w województwie zachodniopomorskim, w powiecie kamieńskim, w gminie Dziwnów. Miejscowość wypoczynkowa z letnim kąpieliskiem na wyspie Wolin.

Wszechobecny handel, ogromne ilości gości z byłego NRD, budynki we wszystkich stylach i materiałach… taki “miszmasz” to słowo całkiem dobrze pasuje do tego miejsca. Zapewne zupełnie inaczej wygląda poza sezonem, ale teraz z tym właśnie mi się od razu skojarzyło.

Na pewno ogromnym plusem jest bogata oferta gastronomiczna z przystępnymi cenami (2 daniowe danie dnia w cenie ok. 20 zł), czy też odległość do morza z pól namiotowych

Do minusów zaliczyłbym bardzo wysokie ceny w sklepach spożywczych i na pewno ilość ludzi – po prostu jak na kozła przystało – wolę kontakt z naturą.

Plaża w Międzywodziu

Polecamy wejście nr 4 i kierowanie się w prawo, daleko aż “zabraknie” ludzi… Dobrym pomysłem na  ominięcie tłumu jest też poranne zwiedzanie okolicznych atrakcji i szturm nad morze koło 15:00-ej – wtedy wielu z wypoczywających od wczesnych godzin porannych wraca po udanym plażowaniu na kwatery  (na marginesie zajmowanie “kwaterek” z samego rana w celu spokojnego udania się na nie po śniadaniu jak się okazało było przez wielu praktykowane).

Plaża w Międzywodziu jest całkiem szeroka, zadbana, kosze są rozlokowane całkiem daleko wzdłuż linii brzegowej.

Szum morza bezcenny, jakość wody bez zarzutu oprócz jednego dnia podczas naszego tygodniowego pobytu, kiedy to w sąsiednich miejscowościach zazieleniło się morze.